شهید زمانی در اوج خستگی لبخند می زد
چه کسی حرمت خون شهدا را نگه می دارد
از خون جوانان وطن لاله دمیده
وی گفت: من هیچ وقت ایشان را نارحت نمی دیدم در اوج خستگی و عصبانیت نیز لبخندی بر لب داشت. یکی از ویژگی های خوب ایشان این بود که اگر با کسی به مشکل بر می خورد در کمترین زمان با شیرینی و یا ..

یازده سال از سالگرد شهید تفحص محمد رضا زمانی می گذرد. به شهادت همه دوستان و آشنایان و حتی برادر شهید، نزدیک ترین و صمیمی ترین دوست آن شهید، سید علی مددوار بوده است . خبرنگار گروه ایثار و شهادت " بی باک" به مناسبت سالگرد این شهید بزرگوار مصاحبه ایی را آقای مددوار ترتیب داده است.

به گزارش بی باک، سید علی مددوار گفت: با شهید بزرگوار زمانی از اوایل سال 70 در پایگاه بسیج آشنا شدیم. دغدغه ایشان آشنایی بیشتر جوانان با فرهنگ امام حسین (ع) و ترویج این مکتب در محله بود و برای تحقق این امر با هم، هیئت یازینب (رهروان شهدا) را در سال 72 تأسیس کردیم که هر سه شنبه مراسم سخنرانی و عزاداری به کرم اهلبیت برگزار می شد که با عنایات امام زمان (عج) و به برکت خون شهید زمانی همچنان برنامه هیئت سه شنبه ها برگزار می شود.

وی افزود: شهید زمانی تا آخرین لحظات متعهدانه برای هیئت در سختی ها و گرفتاری ها تلاش کرد. شهید زمانی ارادت خاصی به حضرت زینب (س) داشت و همیشه این دوبیتی را می خواند

ای هم نفس خون خدا یا زینب (س)
ای شاهد مرگ لاله ها یا زینب (س)
فریادگر عشق به صحرای بلا
ای رهرو خون شهدا یا زینب (س)

مددوار در ادامه اظهار داشت: شهید زمانی هر جمعه اگر تهران بود نماز جمعه می رفت و دوستان هیئت را برای حضور در نماز جمعه حسابی تشویق و ترغیب می کرد. ایشان نظرش همیشه این بود که باید پشتیبان ولایت فقیه بود و باید در صحنه باشیم.
 
وی گفت: من هیچ وقت ایشان را نارحت نمی دیدم در اوج خستگی و عصبانیت نیز لبخندی بر لب داشت. یکی از ویژگی های خوب ایشان این بود که اگر با کسی به مشکل بر می خورد در کمترین زمان با شیرینی و یا هدیه سعی در رفع کدورت می کرد.

دوست صمیمی شهید زمانی عنوان کرد:
یکسال آخر اخلاق و رفتار ایشان خیلی عوض شده بود و به اصطلاح خودمان ، خیلی نور بالا می زد و من به دوستان بارها گفته بودم که محمد زمانی بوی شهادت می دهد.

سید علی مددوار افزود: چند وقتی بود که ایشان برای تفحص منطقه می رفتند و همیشه قبل از سفر با من خداحافظی و هماهنگی های هیئت را می کرد ولی آخرین سه شنبه ای که در هیئت بود بعد از مراسم به من گفت سید هفته بعد من منطقه هستم و مرا در هیئت دعا کن به او گفتم ؛ تو جایی هستی که بوی شهدا را می دهد تو باید مرا دعا کنی که او در جوابم گفت؛ "اگر من شهید شدم ثوابش نصف به نصف و در عوض ثواب خواندن تو هم در هیئت نصف به نصف؛ قبول است؟ " با هم دست دادیم و یا علی گفتیم. البته وقتی با او دست دادم و یاعلی گفتم حس غریبی به من گفت که دیگر
...

وی ابراز داشت: اولین نفری که در تهران خبر شهادت ایشان را متوجه شد، من بودم. از منطقه به من خبردادند و من هم به دوستان و خانواده شهید اطلاع دادم و در هیئتی که هفته قبل با ایشان سینه زده بودیم مشکی زدیم و عزاداری کردیم ولی تنها ناراحتی که برای من ماند این بود که وقتی ایشان را به معراج شهدا آوردند؛ بخاطر ناهماهنگی ها نتوانستم ایشان را زیارت کنم و دیدارمان شد به قیامت.

گفتم کجا، گفتا به خون *** گفتم چه وقت، گفتا کنون

گفتم سبب، گفتا جنون *** گفتم مرو، خندید و رفت




گفتنی است؛ همچنین برنامه هیئت یازینب(س) به مناسبت سالگرد شهادت شهید زمانی به مدت دو شب به قرار ذیل در تهران برگزار می گردد:

مداحان:   

حاج رضا هلالی

  جاج روح الله بهمنی

  کربلایی ابراهیم رحیمی

    کربلایی سید علی مددوار


زمان: 91/9/27 لغایت سه شنبه 91/9/28
مکان:تهرانسر ، انتهای بلوار نیلوفر ، بعد از مسجد جامع ،فاز4


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 253
بازدید کل : 13944
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1